8 strašidelných lodí
08.01.2014 19:33
1.) Lady Lovibond
- Roku 1748 si pozve ang. Kapitán Simon Reed svou novomanželku Annett na výlet do severoportugalského Porta – líbánky se na cestě zvrtnou
- První důstojník John Rivers se pomátne při pohledu na ženu – pozná v ní dávnou lásku a loď nasměřuje na mělčinu u JV pobřeží Anglie
- Lady Lovibond ztroskotá jako 1 z mnoha plavidel z místě Goodwin Sands a všichni zemřou
- Důstojník je proklet a z lodi se stává loď duchů – každých 50 let musí oblastí proplout; roku 1998 ho majitel vlečného člunu Dave Chamberlain spatří
2.) Bludný Holanďan
- Vypráví se o kapitánovi, který touží ovládnout všechna moře a upíše se ďáblu; smlouva se vymkne kontrole a bludný holanďan v mořích straší už 300 let; do konce věků musí plout po moři
- Většinou se vypráví o mořeplavci Hendrikovi van der Deckenovi, někdy o Bernardovi Fokkem
- Loď duchů se má objevovat téměř pravidelně, nejčastěji během bouřek
3.) Mary Celeste
- Dvojstěžník; vyplouvá pod americkou vlajkou 5.11.1872 z New Yorku; o měsíc později je nalezen v Atlantickém oceánu mezi Azorskými ostrovy a Portugalskem
- Loď je nalezena prázdná, jen s krysama, stopy po boji či únosu všech chybí – ve skladech zůstávají zásoby i poklady a na stole v kapitánově kajutě leží ještě kouřící čaj
4.) Bannockburn
- Loď vyrazila z kanadského přístavu Thinder Bay na pobřeží severoamerického Hořejšího jezera; loď zmizela a už ji nikdo nenašel; listopad 1902
- Teorií o tom, co se s ní stalo existuje nespočet od najetí na mělčinu až po výbuch parního kotle
- Poslední, kdo Bannockburn viděl je kapitán lodi Algoquin James McMaugh, který tvrdil, že loď pohltila hustá mlha – teorie o jiném časoprostore
- Námořníci, kteří plují Hořejším jezerem vídají její přízrak již od roku 1903
- Zjevení této lodi nese smůlu
5.) København
- Dánská plachetnice; v prosinci 1928 vypluje z argentinského Buenos Aires do australského Melbourne, ale nedorazí tam
- Nákladní loď vypluje bez problémů a při proplouvání kolem cípu Afriky ještě vyšle zprávu, že je všechno v pořádku a pak se ztratí
- Nikdo neví co se s lodí stalo, jestli narazila do ledovce, či se potopila; dle některých zpráv byla viděna jako loď duchů
6.) Ourang Medan
- Na počátku léta roku 1947 zachytí plavidla ve Filipínském moři v Tichém oceánu volání o pomoc; telegrafista holandské nákladní lodi Ourang Medan šíří šokující zprávu do okolí a to, že všichni na lodi umírají
- Vysílání se dostane i k americkému korábu Silver Star a neohrožený kapitán vydává rozkaz plout k lodi v ohrožení
- Posádka lodi objeví na Ourang hromady lidských těl; nebožtíci jsou zkroucení v nepřirozených polohách; ve výrazu v jejich tvářích je patrná bolest; příčina smrti zůstává neznámá
- Vysvětlení události je několik – od UFO až po působení chemikálií, kterou měla i loď převážet
- Dle některých teorií loď neměla existovat vůbec a po prohledání měla z neznámých příčin vybuchnout
7.) Kaz II
- Pobřežní hlídka dne 12.4.2007 dostane hlášení o kamaránu, který je unášen proudem; loď se podaří dostihnout až za 2 dny
- Po nalodění najdou loď duchů – motor stále zapnutý, udice nahozeny, v podpalubí stále puštěný palubní počítač, vedle něj připravený oběd
- Po všech členech posádky ani vidu; teorie o pádu do vody při pokusu vytáhnout velký náklad ryb
- Dle neteře, která se svým strýcem navázala spirit. kontakt stále prý chodí po palubě lodi
8.) Jian Seng
- Roku 2006 je na moři nalezen ohromný tanker – 80 metrů; pohyboval se cca 180 km od severoaustralského přístavu Weispa naprosto opuštěný
- Navíc se o loď nikdo nehlásí – teorie o převážení pašovaného zboží či lidí; ve chvíli objevení není známo ani jméno
- Po ohledání se objeví přemalovaný nápis lodi Jian Seng; loď není zapsána v žádných smlouvách, seznamech a tedy ani nemá existovat – tak velká loď by měla registraci
- Vlády se nakonec dohodnou, že bude nejlepší loď potopit – teorie o vyšším smyslu lodi (utajený projekt)
- Vyjde i teorie o tom, že loď je lodí duchů a všichni se od ní chtějí distancovat
Z vlastních zápisků; Enigma 6/2013, Eva Lacinová,