8 strašidelných lodí

08.01.2014 19:33

1.) Lady Lovibond

  • Roku 1748 si pozve ang. Kapitán Simon Reed svou novomanželku Annett na výlet do severoportugalského Porta – líbánky se na cestě zvrtnou
  • První důstojník John Rivers se pomátne při pohledu na ženu – pozná v ní dávnou lásku a loď nasměřuje na mělčinu u JV pobřeží Anglie
  • Lady Lovibond ztroskotá jako 1 z mnoha plavidel z místě Goodwin Sands a všichni zemřou
  • Důstojník je proklet a z lodi se stává loď duchů – každých 50 let musí oblastí proplout; roku 1998 ho majitel vlečného člunu Dave Chamberlain spatří

2.) Bludný Holanďan

  • Vypráví se o kapitánovi, který touží ovládnout všechna moře a upíše se ďáblu; smlouva se vymkne kontrole a bludný holanďan v mořích straší už 300 let; do konce věků musí plout po moři
  • Většinou se vypráví o mořeplavci Hendrikovi van der Deckenovi, někdy o Bernardovi Fokkem
  • Loď duchů se má objevovat téměř pravidelně, nejčastěji během bouřek

3.) Mary Celeste

  • Dvojstěžník; vyplouvá pod americkou vlajkou 5.11.1872 z New Yorku; o měsíc později je nalezen v Atlantickém oceánu mezi Azorskými ostrovy a Portugalskem
  • Loď je nalezena prázdná, jen s krysama, stopy po boji či únosu všech chybí – ve skladech zůstávají zásoby i poklady a na stole v kapitánově kajutě leží ještě kouřící čaj

4.) Bannockburn

  • Loď vyrazila z kanadského přístavu Thinder Bay na pobřeží severoamerického Hořejšího jezera; loď zmizela a už ji nikdo nenašel; listopad 1902
  • Teorií o tom, co se s ní stalo existuje nespočet od najetí na mělčinu až po výbuch parního kotle
  • Poslední, kdo Bannockburn viděl je kapitán lodi Algoquin James McMaugh, který tvrdil, že loď pohltila hustá mlha – teorie o jiném časoprostore
  • Námořníci, kteří plují Hořejším jezerem vídají její přízrak již od roku 1903
  • Zjevení této lodi nese smůlu

5.) København

  • Dánská plachetnice; v prosinci 1928 vypluje z argentinského Buenos Aires do australského Melbourne, ale nedorazí tam
  • Nákladní loď vypluje bez problémů a při proplouvání kolem cípu Afriky ještě vyšle  zprávu, že je všechno v pořádku a pak se ztratí
  • Nikdo neví co se s lodí stalo, jestli narazila do ledovce, či se potopila; dle některých zpráv byla viděna jako loď duchů

6.) Ourang Medan

  • Na počátku léta roku 1947 zachytí plavidla ve Filipínském moři v Tichém oceánu volání o pomoc; telegrafista holandské nákladní lodi Ourang Medan šíří šokující zprávu do okolí a to, že všichni na lodi umírají
  • Vysílání se dostane i k americkému korábu Silver Star a neohrožený kapitán vydává rozkaz plout k lodi v ohrožení
  • Posádka lodi objeví na Ourang hromady lidských těl; nebožtíci jsou zkroucení v nepřirozených polohách; ve výrazu v jejich tvářích je patrná bolest; příčina smrti zůstává neznámá
  • Vysvětlení události je několik – od UFO až po působení chemikálií, kterou měla i loď převážet
  • Dle některých teorií loď neměla existovat vůbec a po prohledání měla z neznámých příčin vybuchnout

7.) Kaz II

  • Pobřežní hlídka dne 12.4.2007 dostane hlášení o kamaránu,  který je unášen proudem; loď se podaří dostihnout až za 2 dny
  • Po nalodění najdou loď duchů – motor stále zapnutý, udice nahozeny, v podpalubí stále puštěný palubní počítač, vedle něj připravený oběd
  • Po všech členech posádky ani vidu; teorie o pádu do vody při pokusu vytáhnout velký náklad ryb
  • Dle neteře, která se svým strýcem navázala spirit. kontakt stále prý chodí po palubě lodi

8.) Jian Seng

  • Roku 2006 je na moři nalezen ohromný tanker – 80 metrů; pohyboval se cca 180 km od severoaustralského přístavu Weispa naprosto opuštěný
  • Navíc se o loď nikdo nehlásí – teorie o převážení pašovaného zboží či lidí; ve chvíli objevení není známo ani jméno
  • Po ohledání se objeví přemalovaný nápis lodi Jian Seng; loď není zapsána v žádných smlouvách, seznamech a tedy ani nemá existovat – tak velká loď by měla registraci
  • Vlády se nakonec dohodnou, že bude nejlepší loď potopit – teorie o vyšším smyslu lodi (utajený projekt)
  • Vyjde i teorie o tom, že loď je lodí duchů a všichni se od ní chtějí distancovat

Z vlastních zápisků; Enigma 6/2013, Eva Lacinová,